FAQ


Akustikloesninger til alle typer af rum

Her finder du ofte stillede spørgsmål om AKUART

Hvorfor er AKUART lydabsorberende?

AKUARTs produkter består af en særlig kerne af mineraluld, specielt beregnet til at absorbere lyd. Det vil sige at AKUARTs produkter har evnen til at absorbere stort set alt lyd, der rammer dets overflade.

Hvor meget absorption skal jeg bruge?

Det er svært at opstille grundregler for hvor meget lydabsorption et givent rum skal bruge, da alle rum varierer i størrelse, type af overflader, geometrisk form og indretning. Tunge gardiner, tæpper og polstrede møbler gør en væsentlig forskel, og med denne type indretning skal der oftest bruges mindre lyddæmpning end i et rum med en mere minimalistisk indretning og hårde overflader. Ring til os og fortæl om dine problemer, så finder vi den bedste løsning til dig.

Hvor skal AKUART placeres i et rum?

Et godt råd er at placere AKUARTs produkter så tæt på lydkilderne i et rum som muligt – Således vil der opstå akustiske zoner, hvor det vil virke behageligt at opholde sig lydmæssigt. Den største akustiske nytteværdi får du, hvis du placerer AKUARTs produkter så de forhindrer lyden i at svinge mellem to hårde overflader – eksempelvis to betonvægge som står overfor hinanden.

Hvor højt skal AKUARTs produkter placeres i et rum?

Produkterne skal placeres så vidt muligt i ”tale-højde”, så at de absorberer så meget af den direkte lyd som muligt.

Hvordan bestiller jeg AKUART?

I vores bestillingsguide kan du læse hvordan du bestiller AKUART.

Hvordan betaler jeg for Akuart?

Når du har modtaget din AKUART bestilling, sender vi efterfølgende en faktura.

Hvad er leveringstiden på Akuart?

Leveringstid på AKUART er mellem 10-14 arbejdsdage.

Kan jeg få tilpasset AKUARTs produkter?

Læs mere om hvordan du kan skræddersy dine AKUART produkter

Kan jeg bestille specialmål?

Det er muligt at bestille AKUART i specialmål. Ring og fortæl os hvilket mål du ønsker?